Ale ta stara cena jak wskazują komentarze dotyczy 0,7litra... pod ceną 56,99zł jest cena jednostkowa za litr 81,41zł
[Inne] 1.6 AEE co się z nim dzieje?
Zwiń
X
-
[Inne] 1.6 AEE co się z nim dzieje?
Mam dziwny problem, na benzynie i na gazie.
Sytuacja wygląda tak, gdy odpalam auto z rana to niby chodzi ono na wszystkich cylindrach ale nie chce się wkręcić na obroty. Wciskam gaz a on albo nie reaguje albo czuć, że coś go dławi i nie może przekroczyć tych obrotów.
Abym mógł rozpędzić silnik wyżej niż wolne obroty muszę kilkukrotnie szybko wcisnąć pedał gazu, wtedy jest jakaś reakcja. Im silnik cieplejszy tym lepiej reaguje na gaz. Wystarczy samochód po odpaleniu zostawić na 5 minut z włączonym na wolnych obrotach silnikiem i daje się nim już normalnie przyspieszać. Tak samo im silnik zimniejszy tym bardziej wypadają mu zapłony, im cieplejszy tym mniej, przy dobrym nagrzaniu auta prawie jest to nie wyczuwalne. Do tego samochód nie odpala za pierwszym przekręceniem wału (niezależnie czy ciepły czy zimny), trzeba mu dłużej potrzymać przekręcony kluczyk żeby zastartował.
Przy porannej jeździe po odpaleniu też mam problem, ruszam wciskając gaz, auto powoli przyspiesza (czuć, że coś dławi silnik) i nagle dostaje "kopa" czyli dławienie ustaje.
Auto wczoraj porównywałem ze Felicją znajomego - jego 1.3 MPI jest bardziej żwawe od mojej 1.6 !! Tak więc wyraźnie samochód ma muła.
VAG pokazywał błąd sondy lambda - sondę wymieniłem wczoraj, błąd został wykasowany. Czy się pojawia - tego jeszcze nie wiem.
Ostatnio zmienione:
- świece NGK
- kable zapłonowe
- kopułka aparatu zapłonowego oraz palec
- sonda lambda
- wyczyszczona przepustnica (po czyszczeniu nie była kalibrowana przepustnica)
- wyczyszczona odma
Po tych wszystkich wymianach nie czuć znaczącej różnicy w jeździe niestety.
Co to jeszcze może być?
Wertuję strony różnych for znalazłem kilka podejrzanych elementów:
- czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (taki? http://allegro.pl/map-sensor-czujnik...318214969.html )
- czujnik spalania stukowego (taki? http://allegro.pl/czujnik-spalania-s...344376206.html )
- regulacja zaworów
Niby części te nie są drogie, ale wolę nie kupować w ciemno i nie szukać przyczyny wymieniając sprawne podzespoły.
P.S. czy w tym silniku ustawia się zapłon ręcznie czy tu wyprzedzeniem zapłonu steruje czujnik spalania stukowego?
Proszę o pomocFreshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
https://www.facebook.com/Freshtimers
-
-
Zamieszczone przez ciesloSpróbuj podmienić cewkę.
Jechałem spokojnie 140km/h i spokojnie dało się więcej. Przy delikatnym przyspieszaniu nie ma żadnych objawów. Natomiast przy mocniejszym wciskaniu gazu zaczyna szarpać bodajże od 3400obr przy przyspieszaniu (może nie szarpie jakby wypadały zapłony ale nie ciągnie równo do przodu).
Podobnie od tych 3400 obr silnik staje się dużo bardziej głośny niż na niższych obrotach, jakby tłumik wpadał w rezonans czy coś takiego. Dźwięk ten pojawia się praktycznie nagle przy tych obrotach.Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
https://www.facebook.com/Freshtimers
Komentarz
-
-
sprawdź przerwę na świecach szczelinomierzem znajdź jaka powinna być dla Twojego silnika
ja tam miałem w golfie nowe świece kupione wkręcone i
po wnikliwej analizie okazało się ze przerwa w nowych świecach była zła później autko jak nowe
nie zaszkodzi sprawdzić
to jest monowtrysk??
może też gdzieś łapać lewe powietrze pod poduszką
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ducker24sprawdź przerwę na świecach szczelinomierzem znajdź jaka powinna być dla Twojego silnika
ja tam miałem w golfie nowe świece kupione wkręcone i
po wnikliwej analizie okazało się ze przerwa w nowych świecach była zła później autko jak nowe
nie zaszkodzi sprawdzić
to jest monowtrysk??
może też gdzieś łapać lewe powietrze pod poduszką
Świece bym sprawdził, jak tylko znajdę klucz do nich gdzieś w narzędziowni Ale może być przez nie tak, że na zimnym nie styka a na ciepłym już tak?Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
https://www.facebook.com/Freshtimers
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ducker24a może masz gdzieś nieszczelności na wtryskiwaczach?? albo któryś wtrysk nie łączy??
posprawdzaj kostkiFreshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
https://www.facebook.com/Freshtimers
Komentarz
-
-
niee sorry pomyłka dałem
trzeba zacząć od benzyny bo lpg bazuje na benzynie
posprawdzaj czy nie łapie gdzieś lewego powietrza oraz posprawdzaj wszystkie połączenia elektryczne jeśli piszesz ze
Zamieszczone przez klekocixOstatnio zmienione:
- świece NGK
- kable zapłonowe
- kopułka aparatu zapłonowego oraz palec
- sonda lambda
- wyczyszczona przepustnica (po czyszczeniu nie była kalibrowana przepustnica)
- wyczyszczona odma
a temperaturę pokazuje Ci dobrze
Komentarz
-
-
moze poszukaj w sieci jakie powinny byc wlasciwe parametry pracy (kat zaplonu, dawka paliwa itp), podepnij auto pod komputer i pojezdzij (sprawdz co pokazuje komputer).
sonda lambda oryginal czy chinszczyzna?
wypadaloby tez skalibrowac przepustnice.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez german81sprawdz zapłon i wymyj czyjnik cisnienia w kolektorze ssacymFreshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
https://www.facebook.com/Freshtimers
Komentarz
-
-
Do wymiany cewka i katalizator (zapchany poprzez zbyt późną wymianę sondy lambda).
Rozdzielacz zapłonu, jeśli oryginalny jest bardzo trwały i do 300tyś nie powinno się go ruszać, ale wśród mechaników panuje przekonanie (z czasów poloneza i malucha), że od niego trzeba zacząć. A tak naprawdę trzeba zrozumieć zasadę działania układu zapłonowo-wtryskowego silnika AEE.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26Do wymiany cewka i katalizator (zapchany poprzez zbyt późną wymianę sondy lambda).
Rozdzielacz zapłonu, jeśli oryginalny jest bardzo trwały i do 300tyś nie powinno się go ruszać, ale wśród mechaników panuje przekonanie (z czasów poloneza i malucha), że od niego trzeba zacząć. A tak naprawdę trzeba zrozumieć zasadę działania układu zapłonowo-wtryskowego silnika AEE.
Natomiast nie bardzo wiem jak cewka może zepsuć się z powodu sondy lambda?
... no i po wymianie lambdy mam błąd "zwarcie do plusa" po angielsku czy coś w tym stylu.Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
https://www.facebook.com/Freshtimers
Komentarz
-
-
Sugeruję jeszcze dokładne przyjrzenie się czujnikowi spalania stukowego. U mnie padł niedawno i objawy były bardzo podobne - bardzo kiepskie przyspieszanie, mała moc i właśnie zaczynała iść lepiej dopiero na wyższych obrotach. Kiedy czujnik łapie błąd kąt wyprzedzenia zapłonu ma cały czas jedną wartość domyślną (awaryjną) - auto jedzie ale co to za jazda... U mnie też przy okazji wykrzaczyła się sonda lambda (raz działała a raz nie z przewagą nie działania) - wymieniłem oba szpeja i auto odzyskało wigor.
Komentarz
-
Komentarz