[Inne] 1.6 AEE co się z nim dzieje?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sevi
    Ambiente
    • 2012
    • 123

    [Inne] 1.6 AEE co się z nim dzieje?

    Ale ta stara cena jak wskazują komentarze dotyczy 0,7litra... pod ceną 56,99zł jest cena jednostkowa za litr 81,41zł
  • klekocix
    Rider
    • 2010
    • 479
    • Octavia I combi (1U5)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    [Inne] 1.6 AEE co się z nim dzieje?

    Mam dziwny problem, na benzynie i na gazie.

    Sytuacja wygląda tak, gdy odpalam auto z rana to niby chodzi ono na wszystkich cylindrach ale nie chce się wkręcić na obroty. Wciskam gaz a on albo nie reaguje albo czuć, że coś go dławi i nie może przekroczyć tych obrotów.
    Abym mógł rozpędzić silnik wyżej niż wolne obroty muszę kilkukrotnie szybko wcisnąć pedał gazu, wtedy jest jakaś reakcja. Im silnik cieplejszy tym lepiej reaguje na gaz. Wystarczy samochód po odpaleniu zostawić na 5 minut z włączonym na wolnych obrotach silnikiem i daje się nim już normalnie przyspieszać. Tak samo im silnik zimniejszy tym bardziej wypadają mu zapłony, im cieplejszy tym mniej, przy dobrym nagrzaniu auta prawie jest to nie wyczuwalne. Do tego samochód nie odpala za pierwszym przekręceniem wału (niezależnie czy ciepły czy zimny), trzeba mu dłużej potrzymać przekręcony kluczyk żeby zastartował.

    Przy porannej jeździe po odpaleniu też mam problem, ruszam wciskając gaz, auto powoli przyspiesza (czuć, że coś dławi silnik) i nagle dostaje "kopa" czyli dławienie ustaje.

    Auto wczoraj porównywałem ze Felicją znajomego - jego 1.3 MPI jest bardziej żwawe od mojej 1.6 !! Tak więc wyraźnie samochód ma muła.

    VAG pokazywał błąd sondy lambda - sondę wymieniłem wczoraj, błąd został wykasowany. Czy się pojawia - tego jeszcze nie wiem.

    Ostatnio zmienione:
    - świece NGK
    - kable zapłonowe
    - kopułka aparatu zapłonowego oraz palec
    - sonda lambda
    - wyczyszczona przepustnica (po czyszczeniu nie była kalibrowana przepustnica)
    - wyczyszczona odma

    Po tych wszystkich wymianach nie czuć znaczącej różnicy w jeździe niestety.

    Co to jeszcze może być?

    Wertuję strony różnych for znalazłem kilka podejrzanych elementów:
    - czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (taki? http://allegro.pl/map-sensor-czujnik...318214969.html )
    - czujnik spalania stukowego (taki? http://allegro.pl/czujnik-spalania-s...344376206.html )
    - regulacja zaworów

    Niby części te nie są drogie, ale wolę nie kupować w ciemno i nie szukać przyczyny wymieniając sprawne podzespoły.

    P.S. czy w tym silniku ustawia się zapłon ręcznie czy tu wyprzedzeniem zapłonu steruje czujnik spalania stukowego?

    Proszę o pomoc
    Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

    https://www.facebook.com/Freshtimers

    Komentarz

    • smug
      Ambiente
      • 2009
      • 160

      #3
      Regulacja luzu w 1,6 jest hydrauliczna. Jeżeli nic nie stuka to jest ok.

      Może filtr paliwa jest zapchany? Albo linka od gazu się gdzieś zacina.


      Pozdrawiam
      Sprzedam głowicę do 1.9 TDI ASV. Info na priv.

      Komentarz

      • cieslo
        Ambiente
        • 2009
        • 206

        #4
        Spróbuj podmienić cewkę.

        Komentarz

        • klekocix
          Rider
          • 2010
          • 479
          • Octavia I combi (1U5)
          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          Zamieszczone przez cieslo
          Spróbuj podmienić cewkę.
          Właśnie wróciłem z przejażdżki po S8/A2

          Jechałem spokojnie 140km/h i spokojnie dało się więcej. Przy delikatnym przyspieszaniu nie ma żadnych objawów. Natomiast przy mocniejszym wciskaniu gazu zaczyna szarpać bodajże od 3400obr przy przyspieszaniu (może nie szarpie jakby wypadały zapłony ale nie ciągnie równo do przodu).

          Podobnie od tych 3400 obr silnik staje się dużo bardziej głośny niż na niższych obrotach, jakby tłumik wpadał w rezonans czy coś takiego. Dźwięk ten pojawia się praktycznie nagle przy tych obrotach.
          Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

          https://www.facebook.com/Freshtimers

          Komentarz

          • ducker24
            Rider
            • 2011
            • 286

            #6
            sprawdź przerwę na świecach szczelinomierzem znajdź jaka powinna być dla Twojego silnika
            ja tam miałem w golfie nowe świece kupione wkręcone i
            po wnikliwej analizie okazało się ze przerwa w nowych świecach była zła później autko jak nowe
            nie zaszkodzi sprawdzić
            to jest monowtrysk??
            może też gdzieś łapać lewe powietrze pod poduszką

            Komentarz

            • klekocix
              Rider
              • 2010
              • 479
              • Octavia I combi (1U5)
              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Zamieszczone przez ducker24
              sprawdź przerwę na świecach szczelinomierzem znajdź jaka powinna być dla Twojego silnika
              ja tam miałem w golfie nowe świece kupione wkręcone i
              po wnikliwej analizie okazało się ze przerwa w nowych świecach była zła później autko jak nowe
              nie zaszkodzi sprawdzić
              to jest monowtrysk??
              może też gdzieś łapać lewe powietrze pod poduszką
              Mój silnik jest na wielopunkcie.
              Świece bym sprawdził, jak tylko znajdę klucz do nich gdzieś w narzędziowni Ale może być przez nie tak, że na zimnym nie styka a na ciepłym już tak?
              Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

              https://www.facebook.com/Freshtimers

              Komentarz

              • ducker24
                Rider
                • 2011
                • 286

                #8
                a może masz gdzieś nieszczelności na wtryskiwaczach?? albo któryś wtrysk nie łączy??
                posprawdzaj kostki

                Komentarz

                • klekocix
                  Rider
                  • 2010
                  • 479
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez ducker24
                  a może masz gdzieś nieszczelności na wtryskiwaczach?? albo któryś wtrysk nie łączy??
                  posprawdzaj kostki
                  Tylko że sytuację mam taką samą i na benzynie i na gazie (sekwencja), czy to może być nadal wtryskiwacz?
                  Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

                  https://www.facebook.com/Freshtimers

                  Komentarz

                  • ducker24
                    Rider
                    • 2011
                    • 286

                    #10
                    niee sorry pomyłka dałem
                    trzeba zacząć od benzyny bo lpg bazuje na benzynie
                    posprawdzaj czy nie łapie gdzieś lewego powietrza oraz posprawdzaj wszystkie połączenia elektryczne jeśli piszesz ze
                    Zamieszczone przez klekocix
                    Ostatnio zmienione:
                    - świece NGK
                    - kable zapłonowe
                    - kopułka aparatu zapłonowego oraz palec
                    - sonda lambda
                    - wyczyszczona przepustnica (po czyszczeniu nie była kalibrowana przepustnica)
                    - wyczyszczona odma
                    dobre by było podłączyć pod vaga sprawdzenie bloków danych
                    a temperaturę pokazuje Ci dobrze

                    Komentarz

                    • rss
                      L&K
                      • 2009
                      • 1098

                      #11
                      moze poszukaj w sieci jakie powinny byc wlasciwe parametry pracy (kat zaplonu, dawka paliwa itp), podepnij auto pod komputer i pojezdzij (sprawdz co pokazuje komputer).
                      sonda lambda oryginal czy chinszczyzna?
                      wypadaloby tez skalibrowac przepustnice.
                      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                      _________________________________________
                      Do sprzedania:
                      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                      zaciski do hamulcow 280mm.

                      Komentarz

                      • german81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1414
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                        #12
                        sprawdz zapłon i wymyj czyjnik cisnienia w kolektorze ssacym
                        diagnostyka vag 602-614-253

                        Komentarz

                        • klekocix
                          Rider
                          • 2010
                          • 479
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez german81
                          sprawdz zapłon i wymyj czyjnik cisnienia w kolektorze ssacym
                          To chciałem zrobić, tylko nie wiem, gdzie jest ten czujnik ciśnienia... Gdzie go szukać?
                          Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

                          https://www.facebook.com/Freshtimers

                          Komentarz

                          • Sebastian_M26
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1823
                            • Superb II (3T4)

                            #14
                            Do wymiany cewka i katalizator (zapchany poprzez zbyt późną wymianę sondy lambda).
                            Rozdzielacz zapłonu, jeśli oryginalny jest bardzo trwały i do 300tyś nie powinno się go ruszać, ale wśród mechaników panuje przekonanie (z czasów poloneza i malucha), że od niego trzeba zacząć. A tak naprawdę trzeba zrozumieć zasadę działania układu zapłonowo-wtryskowego silnika AEE.
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz

                            • klekocix
                              Rider
                              • 2010
                              • 479
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                              Do wymiany cewka i katalizator (zapchany poprzez zbyt późną wymianę sondy lambda).
                              Rozdzielacz zapłonu, jeśli oryginalny jest bardzo trwały i do 300tyś nie powinno się go ruszać, ale wśród mechaników panuje przekonanie (z czasów poloneza i malucha), że od niego trzeba zacząć. A tak naprawdę trzeba zrozumieć zasadę działania układu zapłonowo-wtryskowego silnika AEE.
                              To, że kat się zapchał to oczywiście jestem w stanie uwierzyć (choć wg. faktur był wymieniany 3 lata temu) i mogę go zastąpić rurką czy czymś podobnym do testów.

                              Natomiast nie bardzo wiem jak cewka może zepsuć się z powodu sondy lambda?

                              ... no i po wymianie lambdy mam błąd "zwarcie do plusa" po angielsku czy coś w tym stylu.
                              Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

                              https://www.facebook.com/Freshtimers

                              Komentarz

                              • Sebastian_M26
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1823
                                • Superb II (3T4)

                                #16
                                Zamieszczone przez klekocix
                                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                Do wymiany cewka i katalizator (zapchany poprzez zbyt późną wymianę sondy lambda).
                                Natomiast nie bardzo wiem jak cewka może zepsuć się z powodu sondy lambda?
                                Nie sugerowałem popsucie cewki z winy sondy
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz

                                • german81
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1414
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                  #17
                                  czujnik cisnienia w kolektorze powinien byc w po prawej stronie kolektora w połowie wysokosci przukrecany na 2 wkrety krzyrzakowe
                                  diagnostyka vag 602-614-253

                                  Komentarz

                                  • mkz
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 138

                                    #18
                                    Sugeruję jeszcze dokładne przyjrzenie się czujnikowi spalania stukowego. U mnie padł niedawno i objawy były bardzo podobne - bardzo kiepskie przyspieszanie, mała moc i właśnie zaczynała iść lepiej dopiero na wyższych obrotach. Kiedy czujnik łapie błąd kąt wyprzedzenia zapłonu ma cały czas jedną wartość domyślną (awaryjną) - auto jedzie ale co to za jazda... U mnie też przy okazji wykrzaczyła się sonda lambda (raz działała a raz nie z przewagą nie działania) - wymieniłem oba szpeja i auto odzyskało wigor.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...